Nainen, 24

Hetero Suomi

Mielestäni hormonivalmisteiden aiheuttamista vaikutuksista mielialaan tai seksuaaliseen halukkuuteen puhutaan liian vähän. Aloitin e-pillerit ensimmäisessä suhteessani, ja olin siihen aikaan erittäin epävarma kehostani, itsestäni, viehättävyydestäni ja itsetuntoni oli heikko. Tunsin siis paljon jännitystä ja ahdistusta seksistä ja suhteesta, sillä olin niin epävarma ja tämä aiheutti aika monesta asiasta ylireagointia. Kun aloitin pillerit, tunneailahtelut vain pahenivat entisestään, enkä tiennyt että pillereillä voisi olla siihen vaikutusta. Minusta myös tuli haluttomampi enkä esimerkiksi kostunut yhtä paljon, ja koin tämänkin olevan oma vikani ja omaa huonouttani ja tunsin paljon häpeää siitä, että nyt minäkin olen tälläinen tyttöystävä joka ei koskaan anna. Oli myös inhottavaa, että ehkäisyn käyttäminen oli oletus poikaystäväni taholta. Nykyisin tilanne on ihana, sillä nykyisen poikaystäväni kanssa käytämme kondomia, sillä sain ihan itse päättää haluanko kehooni hormoneita vai en.

Valitse reaktiosi
  • 👍 (1)
  • ❤️ (2)
  • 😧 (0)
  • 🍆 (0)