Nainen, 20

Bi Suomi

Aloitin e-pillerit 15-vuotiaana ensimmäisen poikaystäväni kanssa seurustellessani. Yläasteen terveydenhoitaja lätkäisi Yaz-merkkisen lipareen käteeni ja sanoi että tämä merkki olisi nuorille kaikista sopivin. Alku meni hyvin, mutta 2,5 vuoden käytön jälkeen uskalsin myöntää kärsiväni masennuksesta ja ahdistuneisuushäiriöstä. Otin merkistä selvää, enkä ollut ainoa samoilla oireilla; kyseinen merkki ei todellakaan pitäisi päätyä teinin käytettäväksi muuttuvassa hormonimaailmassa.
Monia merkkejä kokeiltuna, nyt 1,5 vuotta käytetty ihan hyvää merkkiä eikä sivuoireina ole mt-ongelmia tai aknea. Yazien jälkeen puhjenneesta anoreksiasta ollaan suhteellisen selvillä vesillä, mutta haluttomuus ja kivulias yhdyntä ovat olleet kuvioissa vahvasti.
Vuoden olen ollut sinkkuna, ja pian taitaa olla aika uskaltaa lopettaa hormonaalinen ehkäisy siihen asti kunnes pääsen steriloimaan värkkini.

Valitse reaktiosi
  • 👍 (0)
  • ❤️ (0)
  • 😧 (1)
  • 🍆 (0)